Της Τανιας Γεωργιοπουλου Θετικά εκτιμά ο δήμος Αθηναίων τη δεκαήμερη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης που τέθηκε σε εφαρμογή και πάλι από τις 16 Μαΐου. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης του συστήματος και σε άλλα σημεία της πόλης στο μέλλον, ενώ παράλληλα υπάρχουν σκέψεις απλοποίησης του τρόπου λειτουργίας.Από τις 16 έως και τις 22 Μαΐου είχαν διατεθεί στα 150 σημεία πώλησης καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης 58.500 κάρτες του ενός ευρώ και 49.500 των δύο ευρώ. Επίσης έχουν «κοπεί» 5.500 κλήσεις που αφορούν σε όλα τα είδη παραβάσεων σε σχέση με την ελεγχόμενη στάθμευση (παρκάρισμα σε ράμπα αναπήρων -πρόστιμο 150 ευρώ-, παρκάρισμα σε θέση μόνιμου κατοίκου -πρόστιμο 80 ευρώ-, λήξη του χρόνου της κάρτας ελεγχόμενης στάθμευσης -πρόστιμο 20 ευρώ-, παρκάρισμα σε γωνία -πρόστιμο 80 ευρώ).Ο δήμος Αθηναίων τονίζει ότι με την εφαρμογή του συστήματος οι πολίτες μπορούν να βρουν και πάλι ελεύθερες θέσεις στάθμευσης σε σημεία όπως το Κολωνάκι, προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Με το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης μπορεί κάποιος να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του έως και τρεις ώρες στο ίδιο σημείο, αλλά δεν έχει τη δυνατότητα να το «εγκαταλείψει» για μέρες σε σημείο του κέντρου. Οπως επισημαίνει το τμήμα δημοτικής αστυνομίας του δήμου, υπάρχει ανοχή για εκείνους που δεν μπορούν ακόμα να βρουν κάρτες ελεγχόμενης στάθμευσης, εφόσον ειδοποιήσουν για την έλλειψη πριν από την... κλήση.Υπολογίζεται ότι ο Δήμος Αθηναίων έχασε πάνω από 500.000 ευρώ έσοδα το χρονικό διάστημα των πέντε μηνών που το σύστημα δεν λειτουργούσε. Τα έσοδα από τις κάρτες ελεγχόμενης στάθμευσης υπολογίζονται σε 40.000-60.000 ευρώ την εβδομάδα.Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης έχουν ενταχθεί 5.400 θέσεις μονίμων κατοίκων, 3.500 θέσεις επισκεπτών, και περίπου 1.200 ειδικές θέσεις που έχουν παραχωρηθεί για επαγγελματικά αυτοκίνητα φορτο-εκφόρτωσης, ή σε βουλευτές, υπουργούς κ. λπ. Επίσης υπάρχουν 1.600 θέσεις δικύκλων.